Under 2022 genomförde Botkyrka socialförvaltning en kraftsamling för att rekrytera fler socialarbetare. Vi utvecklade ett koncept som fokuserade på att göra Botkyrka till den bästa arbetsplatsen för socionomer. För att uppnå detta frågade vi socionomerna själva vad de värdesätter på en arbetsplats. Genom personliga möten och intervjuer med målgruppen fick vi information som ligger till grund för den breda men samtidigt vågade kampanjen "Säg upp dig!".

Kampanjen togs fram i samarbete med våra systerbolag Content Innovation och Always On Media och synliggjordes i Stockholms lokaltrafik, med printannonser i dagspress och organisationspress, samt i digitala kanaler.

Så ska Botkyrka
bli Sveriges bästa arbetsplats för socialarbetare

Vi har jobbat med:

  • Kommunikativt koncept för att väcka uppmärksamhet kring Botkyrka kommuns rekryteringskampanj.

  • Annonsering i dagspress, kvällspress och organisationspress.

  • Stilla och rörligt annonsmaterial i sociala medier.

  • Rörligt annonsmaterial för Storstockholms lokaltrafik.

  • Varumärkesbyggande och informativ reklamfilm.