Fyrfasen Energi har tagit fram en mobilapplikation som deras kunder kan använda för att få bättre kontroll på sin elanvändning, både gällande kostnad och klimatpåverkan.

Konceptstudion fick i uppdrag att utforma ett långsiktigt kommunikationskoncept för appen och samtidigt arbeta ut en slagkraftig lanseringskampanj till befintliga kunder.

Vi landade i konceptet:

“Om du vill”

är konceptet som tar avstamp i insikten att alla själva måste fatta beslutet att agera eller ej. Fyrfasen ger kunderna verktyg för att påverka sin elanvändning och klimatpåverkan, nu är det upp till var och en att använda verktygen.

Lansering av Fyrfasens app

Vi har jobbat med:

  • Konceptet låg till grund för både bildspråk och tonalitet i text.

  • Bildkoncept samt fotografering

  • Texter som tar avstamp i konceptet för olika affärsområden

  • Förutom Applanseringen gjordes även en redesign på Fyrfasens logotyp och grafiska plattform.