Konceptet som lyfter personliga egenskaper

Rototilt bygger tiltrotatorer som används världen över för att göra livet enklare för grävmaskinister. Vindelnföretaget är, tillsammans med sin svenska konkurrent, världsledande på marknaden och vänder sig till en målgrupp som lever för livet i grävmaskinen och har full koll på den senaste tekniken.

Vi fick i uppdrag att ta fram ett koncept för hur företaget ska kommunicera sina sponsorsamarbeten. Bland de som Rototilt sponsras finns bland annat ett UF-företag i Vindeln, ishockeylaget Björklöven och skidåkaren Jonna Sundling.

Alla har en lokal koppling men det var också viktigt att konceptet blev långsiktigt och kunde appliceras på andra partners runt om i världen framåt. Det som har gjort Rototilt till det varumärke de är i dag är drivkraften hos människorna bakom produkterna. Vi vill se sponsringsstrategin på samma sätt, där drivkraften hos människor är nyckel till framgång.

Den röda tråden blev Piece by piece - bit för bit. Alla som förknippas med Rototilt har också egenskaper som är en viktig bit av företagets egenskaper.

Tar du Björklövens laganda och UF-företagets mod och Jonna Sundlings strävan efter precision har du börjat lägga pusslet som en gång skapat världssuccén från Vindeln - Rototilt.

Vi har jobbat med:

  • Koncept för att stärka och tydliggöra Rototoilts arbete med sponsring.

  • Varumärkesbyggande film som både stärker varumärket i stort och arbetsgivarvarumärke både internt och externt.